موتورهای احتراقی درون سوز همواره در شرایط سخت و دمای بالائی کار می کنند و اجزاء موتور به دلیل مواجه شدن با حرارت بالا ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب ببینند؛ این قطعات را نمی توان بوسیله عبور جریان آب و یا هوا خنک نمود زیرا جریان آب و هوا موجب می شود تا قطعات مذکور با اکسیژن هوا ترکیب شده و خیلی زود دچار فرسودگی شوند، برای این منظور باید از سیالی استفاده نمود که دارای خواص ویژه ای بوده و علاوه بر خنک کاری، بتواند وظایف مهم دیگری را به عهده بگیرد، بهترین سیالی که می تواند همه این وظایف را به خوبی انجام دهد روغن موتور است، یکی از مهم ترین خواص روغن موتور این است که در مقابل حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان داده و میزان تبخیر آن خیلی کم می باشد.
موتورهای احتراقی درون سوز همواره در شرایط سخت و دمای بالائی کار می کنند و اجزاء موتور به دلیل مواجه شدن با حرارت بالا ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب ببینند؛ این قطعات را نمی توان بوسیله عبور جریان آب و یا هوا خنک نمود زیرا جریان آب و هوا موجب می شود تا قطعات مذکور با اکسیژن هوا ترکیب شده و خیلی زود دچار فرسودگی شوند، برای این منظور باید از سیالی استفاده نمود که دارای خواص ویژه ای بوده و علاوه بر خنک کاری، بتواند وظایف مهم دیگری را به عهده بگیرد، بهترین سیالی که می تواند همه این وظایف را به خوبی انجام دهد روغن موتور است، یکی از مهم ترین خواص روغن موتور این است که در مقابل حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان داده و میزان تبخیر آن خیلی کم می باشد.